110922

Idag är det torsdag. Imorgon är det fredag. Fredag betyder hemtenta och sedan restaurangbesök på kvällen. Även om jag längtar så till fredagseftermiddagen när allt är inne så får jag sådan otrolig ångest. Jag kan ingenting, ingenting, och det finns inte en chans i världen att komma kunna, eller hinna, eller orka läsa in allting till klockan åtta imorgon. Det känns som att det var söndag igår och då hade jag ju flera dagar på mig. Vad har hänt? Jo, jag har legat här, under täcket i sängen eller under en filt i soffan och mest bara stirrat rakt fram. Bläddrat i böckerna då och då men varit tvungen att läsa om samma sidor flera gånger och fortfarande glömt av orden så fort ögonen släppt dem. Ett annat tydligt tecken på att tiden har gått alldeles för fort är att jag blev helt livrädd när jag duschade nu på morgonen. I några sekunder var jag säker på att jag stötte emot en grizzlybjörn och fick panik, men fick nästan ännu mer panik när jag insåg att det inte var någon hårig best som attackerade utan mina egna ben jag kände. Nu är jag dock lite mer människa åter igen, men kröp snabbt ner under täcket. Bättre fly än illa fäkta, eller vad är det man säger?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0