sjunde april pt 3

Det blev en ganska lång lunch på invito tillsammans med Elina, kycklingfilé med gorgonzolasås och råstekt potatis kittlade dödsskönt i kistan. Att sitta med god mat och trevligt sällskap på en uteservering (utan att frysa!) var guld värt i min annars ganska stressiga tillvaro. Efter en lång promenad hem i osköna klackskor var jag inriktad på att diska och plocka allmänt i kaoset, det slutade med att jag tittade på tre avsnitt av Show by Kling, gamla avsnitt som jag sett säkert sextio gånger innan men jag blir alltid lika charmad av underbara Elin. Sen blev min eftermiddag ännu ljusare när V kom förbi och charmade mig även hon, med nybakade kolakakor. Hon vet precis vad jag behöver, och när jag behöver det. Kvällen avslutades hemma hos min älskade pappa med middag och två perioder hockey. Jag somnade på soffan, som vanligt när det är sport, och nu ligger jag här. Säkert fem kilo tyngre än imorse och med sminket överallt utom där det ska vara. Go dag helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0