tjugonionde april

Är helt himla fruktansvärt frustrerad idag. Allting har jobbat emot mig (nästan iallafall). Bad hairday, tog sönder mina nya strumpbyxor, min kallelse till kirurgen var samma dag som jag har omtenta. Ja, omtenta, som om inte det vore illa nog ska dom ner och ta prover i min magsäck och i mina tarmar och vill klämma ihop detta på samma dag. Så som det ser ut just nu ska jag sitta på tenta på morgonen nästa fredag utan att ha få äta någonting innan, under eller efter. Samma sak gäller vätska. Sen en trevlig tripp till sjukhuset. Lookin' forward!

Sen fick jag på posten IDAG en påminnelse på en räkning på ettusenfemhundra jävla papp som skulle betalas senast IDAG annars hamnar jag hos inkasso. Ironiskt nog har jag redan betalat den räkningen en gång och eftersom underbara Klarna väljer att stänga kundtjänsten tidigt på fredagar kan jag inte ringa dem och skälla. Hur gör man då? Ska jag betala in summan en gång till för att inte hamna hos inkasso? Eller ska jag skita i det med premisserna att jag VET att jag faktiskt har betalat räkningen och jag kan styrka detta genom att överföringen finns tydligt när jag går in på banken och tittar. Kul att det är nästan två veckor sedan jag betalade den med. Framförhållning med påhittade påminnelser är deras grej.

Frustrerad tjej som sagt. Sambo gör tacos för att lugna mina nerver. Love him for that.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0