110830

Välkommen vardag. Samma sekund som alarmet ringde igår ställde sig hjärnan in på rutin. Som en robot gör jag sedvanliga morgonrutinen (alltså håller på att försova mig och spilla ut allt i min närhet, idag blev det tillexempel översvämning i badrummet under sämsta möjliga tillfälle), glöm allt vad frukost heter, om möjligt trycker jag in någonting i köttbullsstorlek i käften samtidigt som jag springer med oknutna skor och jackan ut-och-in. Extrem fara för att sätta köttbullsstorlekssaken i halsen, men living in the edge är lite min grej. Det är så jag får mina kickar.

Idag har jag svarat i telefon, kopierat, frankerat, gjort utskick, tagit bokningar och höststädat i register. Det mest positiva med vardagsrutinerna är nog ändå att jag slipper komma hem och lukta fisk, och jag slipper fleecelångkalsonger när det är trettio grader ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0