Men gud, man ser ju dina revben!

Det är faktiskt okej att klaga på sin kropp även om man inte är stor. Jag är så jävla trött på att höra "du ska inte klaga, du som är så smal". Eh, fuck you. Det kan vara minst lika jobbigt att vara smal som att vara stor ska ni veta. För av någon konstlig anledning är det okej att säga rakt ut till folk att de behöver äta mer, eller poängtera hur jävla smal man är "oh gud, man ser ju dina revben". Ja det gör man faktiskt. Tänk om jag skulle säga "oh gud vilka valkar du har" eller "ska du verkligen äta sådär mycket" då hade det startat ramaskri och jag förstår helt ärligt inte skillnaden mellan de båda. Jag vet inte om det här kommer som en blixt från klar himmel men alla människor har känslor oavsett vikt, det är liksom ingenting som kommer med fettprocenten, bara så att ni vet.


Kommentarer
Postat av: Erica Gilbertson

Förstår absolut, men det är nog mer grejen att alla "räknar" med att det är mkt mer accepterat att vara smal. Och det är det ju, så det blir inte riktigt samma grej. Fast det blir exakt samma grej :P För personen i fråga. Men ah du fattar :)

2011-12-13 @ 11:15:25
URL: http://ericagilbertson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0