tjugosjunde februari


syster

Jag kommer ihåg när min mamma berättade för mig att jag skulle få ett syskon. Jag var nio och hade varit ensambarn hela mitt liv. Det var med skräckblandad förtjusning jag tog emot beskedet. Jag hade alltid velat ha ett syskon och jag var så himla avundsjuk på mina kompisar som kunde leka med sina bröder eller systrar, men var jag verkligen redo för att dela mina föräldrar med en annan människa?

 

Första gången jag såg henne låg hon i vagnen alldeles röd i ansiktet och gallskrek. Jag blev livrädd, var det så det skulle vara i resten av mitt liv? Sen gick allt fort, i samma stund som jag fick henne i mina armar för första gången ville jag aldrig släppa taget. Jag lärde henne allt jag kunde i rasande fart, rita, sjunga, svära, steka falukorv. Sen fyllde hon fjorton. Vart tiden där emellan tog vägen kan jag inte svara på. Men jag vet att vi tillbringat många timmar skrattandes så tårarna sprutar i en hög på golvet. Hon har alltid varit en liten jäkel, en otroligt söt rödhårig flicka med ett hett temperament som kom undan med allt. Hon stal mitt smink, vilket resulterade i att jag började använda henne som sminkdocka för att hålla henne nöjd och själv få ha mina saker ifred. Hon stal mina kläder, mina pennor, och alltid all uppmärksamhet. Det var frustrerande men hennes ögon och leende har alltid fått mitt hjärta att smälta. Att sno sin storasysters saker hänger i än idag, men på äldre dagar har jag blivit lite mer angelägen att dela med mig.

 

Trots åldersskillnaden på nio år ser jag henne som min bästa vän. Oavsett vad som gäller så finns hon alltid vid min sida, och jag kommer alltid att finnas här för henne. Det är till henne jag berättar mina hemligheter och jag vet att det är där de stannar. När jag är ledsen behöver hon ofta inte säga ett ord, det räcker att hon finns vid min sida. Hon förtjänar endast det bästa i världen, och jag vet att hon har kapaciteten allt klara av precis allting hon tar sig för. Hon är den starkaste, finaste och klokaste tjej jag vet och jag är stolt över att få vara hennes syster <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0