110713

Jag överlevde två turer till sjukhuset och även en tur till min C för middag och sömn, ja sömn. Innan vi åt tog jag mina första två tabletter av antibiotikakuren som jag ska gå på i tre månader framöver. Jag blev varnad för att de var starka och eventuellt illamående, men jag trodde inte att det innebar att jag skulle hitta mig själv liggandes på toalettgolvet i fosterställning för att sedan somna i en bäddsoffa helt utslagen. Nu mår jag ok igen, fortfarande ganska mör men tanken av att jag ska äta fyra, ja FYRA, tabletter dagligen i nittio dagar framöver gör mig lite nervig. Men det var så otroligt skönt att efter över tio års kämpande få träffa en läkare som faktiskt tittade, kände och framförallt pratade med mig och tog mig på allvar. Nu gäller det bara att hålla tummarna för att det ska fungera, men dessa biverkningar förväntar jag mig att se ut som Megan Fox när behandlingen är avklarad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0