110523

Som vanligt då, kasta sig upp ur sängen, korva på sig de tightaste jeansen i lägenheten, testa varenda linne i garderoben för att tillslut ta det första jag drog fram, det vita, lite halvslitna oslagbara som passar till precis allting. Låta alla avvisade tishor och linnen ligga kvar i ett fint litet kaos. På med en stor svart ribbad kofta, leopardsjalen slarvigt slängd över axlarna och converse på fötterna. Springa megakliv upp för den livsfarliga trappan, vända, springa megakliv ner för den livfarliga trappan, på med solglasögonen med de pärlade senilsnörena och trycka ner laptopen i det alldeles för trånga fodralet för att sen springa megakliv upp för den livsfarliga trappan igen. Min morgon i ett nötskal, skulle tro att fem mornar i veckan ser ut lite i den stilen. För att sen alltid inse att jag glömt fixa håret, glömt sminka mig, glömt vad som för dagen var viktigt att komma ihåg.

Men jag har köpt två par skor idag, det är bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0