tolfte maj

Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
De som den stigmatiserade har att göra med kan inte visa honom den respekt och hänsyn som de icke-belastade sidorna av hans identitet i och för sig skulle ha föranlett...
Ur Stigma av Erving Goffman.

Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Den tomma luften över vår soffa.

Vad var det senaste du såg på tv?
Serien Glee. Typ Highschool Musical fast för äldre, haha. 

Utan att se efter, gissa vad klockan är:
Gissade på kvart i två, den var sju minuter över.

Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Kylskåpet som tjuter och en bil som står på tomgång utanför fönstret.

När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
När jag ropade in Blues för några minuter sedan.

Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
En blogg som jag snodde den här ifrån, har redan glömt av vad den hette.

Vad har du på dig?
Beige chinos, ett lite småporrigt knallorange brottarlinne och en svart cardigan.

Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Not that I know of.

När skrattade du senast?
Jag skrattade för mig själv innan idag när jag dammsög, varför minns jag inte.

Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
En alldeles för stor TV och en alldeles för stor spegel.

Har du sett något konstigt på sistone?
Konstigt och konstigt men när jag var i Ullared såg jag en tant typ 50 plus hålla en kille i tjugoårsåldern i handen. Det fick mig att börja undra.

Vilken var den senaste film du såg?
Silent Hill som gick på tv häromdagen, sett den tidigare och den är helt ok.

Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Först och främst en lägenhet till mig och C. Sen skulle jag låta bygga ett lagom stort helt handikappanpassat hus till min pappa, och i garaget skulle jag ställa en ford mustang. Min syster skulle få en mulberry väska för det har jag lovat henne alldeles för länge utan att kunna uppfylla. Självklart skulle jag skänka pengar till behövande också. Min familj och mina närmaste vänner skulle få sig en slant de med.

Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag är jätteosäker på mig själv. Det spelar nästan ingen roll vad jag ska göra så går jag in med inställningen att jag inte kommer klara av det och får en stor klump i magen. Jag tycker att det är jobbigt att köra bil, umgås med mer än en person samtidigt och träffa nya människor. Ironiskt att jag jobbar med det jag gör och läser till ett väldigt socialt arbete.

Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Svår fråga, jag skulle vilja få slut på alla dessa onödiga krig. Minska människans maktbehov tror jag skulle underlätta en del.

Tycker du om att dansa?
Gillar att skaka rumpan när jag lagar mat och när jag befinner mig på platser där jag inte riskerar att känna någon.

George Bush?
Om jag tycker om George Bush? Kan ju säga som så att jag är glad över att han inte längre är president.

Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Ella och Vincent har varit uppe på tapeten i namndiskussioner det senaste.

Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Beror lite på vart jag hamnar. Älskar även min familj och skulle ha svårt att vara utan dem, men sålänge det finns telefoner hade jag nog fixat det.

Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Är det inte sankte per som står där?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0