111112

111111 är nu officiellt över. Jag har ingen ring på mitt finger, har inte träffat fadern till mina framtida barn och jag har inte blivit bortförd av utomjordingar. Istället blev det dagen då jag insåg att jag inte är purfärsk längre, att jag faktiskt har några år på nacken. Besvikelsen är enorm när man kan köra bil hem och inte ens har ont i fötterna när man kommer stadig in i värmen i husets lugna vrå efter en fredagskväll på stan. Insikten kom när det visade sig att vi var jätteäldst, inte ens bandet som spelade kan ha haft åldern inne för att faktiskt vara inne på stället och så  står de och skriker "Jesus är en fitta" i mikrofonen. Jag blev yr, nästan lite svimfärdig när jag insåg att jag inte tyckte att var coolt, inte ens lite lite fräckt. Sen insåg jag, det är inte dem som är för unga, det är jag som är för gammal. För majoriteten av kids halade ju trots allt fram legitimationen och blev accepterade av vakten. Jag vet inte ens om han tittade på mitt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0