111118

Jag har kommit på att jag har ett allvarligt beroende just nu. Visst, shopping och sånt i all ära men mitt verkliga problem är tv-serier. Jag kan inte sluta, ett avsnitt blir alltid fem och nu på inte ens två veckor har jag sett tre säsonger av heroes och ändå hunnit med en hel del cougar town, gossip girl och värdelösa filmer med Russel Brand. Jag skiter i att gå till skolan, jag låter mig själv se ut som ett jävla mähä, jag glömmer av allt jag har planerat. Allt för att få mig en dos av Peter Petrelli och de andra supersnubbarna. Jag måste skaffa mig ett liv, men hur gör man det när svenssonpatrask känns så jävla meningslöst i jämförelse med att vara odödlig eller kunna flyga? Jag lever mitt liv genom tv:n, skickar sms till mig själv där jag låtsas att jag är Sylar som ska komma och skära upp mitt skallben, hoppar från stolar i tron att jag inte kommer slå emot marken och är rädd för att få vatten på mig, för gud förbjude, då kanske jag får kortslutning. Problemet ligger liksom inte bara i själva tittandet, typ som nu, här sitter jag och har x antal sidor kvar att läsa till klockan två men jag väljer att fantisera och blogga om en jävla tv-serie istället. Fan vad tragiskt. Och jag är hela tiden bara ett klick från ytterligare ett avsnitt, bara ett, ett litet ynka...

Tips till min framtida pojkvän då alltså, köp en dvd-box till mig så vet du vart jag har mig. Men räkna inte med att se skymten av mig på en vecka eller två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0