111121

Jag är mästare på att låtsas att jag gör saker som jag egentligen inte gör. Som att plugga tillexempel, där har jag världens bästa knep. Nu när jag bor hemma har ju min mentala ålder minskat till sexton så varför inte agera som om jag är det då också? Koppla in datorn i tv:n, öppna ett dokument som ser superviktigt ut så att det syns på tv:n (som såklart står riktad mot dörren) och så ser du till att du inte har skärmdubbleringen inkopplad så kan du rätt och slätt titta på jättemassa avsnitt av heroes på datorskärmen medans det ser ut som du pluggar om någon råkar gå (eller rulla i mitt fall) förbi dörren och kika in. Asbra, och gissa om pappsen blir stolt när hans dotter har läst tunga texter i tre timmar i streck!

Sen är det ju klassikern att låtsas att man läser en viktig bok och sen gömma en annan bok i som inte anses lika viktig (typ elsas mode, varför blir man alltid nertrackad om man hellre läser Sofi Fahrman än den där jävla Camilla Urinläckage eller vad hon nu heter?). Men, tänk på att den viktiga boken måste vara större än den mindre viktiga, det misstaget gjorde nämligen jag en gång och gissa om jag blev busted...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0