120213

Spenderar måndagskvällen med Sebastian, visserligen i olika städer men vafan, och vi pratar om något så trevlig som att fylla år. Om ungefär två månader och lite till fyller jag tjugofem, the big fucking tjugofem. Halvvägs till femtio. Halvvägs genom livet och nu när jag tänker på det kan jag riktigt känna hur ålderdom börjar pulsera i mina ådror och bara väntar på att bita sig fast. Klimakteriet knackar mig på axeln och mina äggstockar skriker efter att få börja producera. Utväxten på min hjässa börjar få en gyllene grå nyans och ryggen kroknar mer för var dag som går. Och just nu vill jag bara go bananas och agera som en hormonstinn tonåring som protest men nej, här sitter jag, lyssnar på vispop, kokar rödbetor och längtar efter varmare väder så jag kan börja påta vid kolonin. Fy fan för dig Nathalie, fy fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0