120228

Jag blir alltid sådär ställd när jag får frågan om vad jag gillar för musik. Jag kan aldrig svara och säger typ "allt, jag gillar nog allt" men det gör jag ju fan heller. Jag hatar Tomas Ledin till exempel, Enrique Iglesias, Pinkly Smooth, Justin Bieber, Pussycat dolls, Children of bodom, och Per Gessle. Magnus Uggla med, och typ svensk folkmusik, och allt för skränig gammal jazz. Och Christer Sjögren, fy farao! Jag skulle kunna kräkas på Christer Sjögren. Och Kent, för att de var helt värdelösa när jag såg dem live och de inte ens kunde sina egna texter. Varför är det alltid så himla mycket enklare att komma på saker som man inte tycker om? Jag skulle kunna sitta här i en halv evighet och skriva namn som Nanne Grönwall och att jag skrattar åt folk som tycker att Takida är hårdrock, men det är så sjukt svårt att komma på vad man faktiskt tycker om. Det är samma sak med mat. Jag hatar fiskbullar och skinka men vad tycker jag om? Jo, sparris såklart men mer?

För att i framtiden kunna svara på vilken sorts musik jag tycker om så på tittade jag på vad jag lyssnat mest på det senaste året. Etta med hästlängder är Lykke Li, sen kommer Hoffmaestro, Lana del Rey, N.e.r.d, Amy Winehouse, Cee Lo Green, The Sounds och Snook (vad hände där?). Det var inte alls i den kategorin jag hade placerat mig själv i men jag antar att statistiken inte ljuger.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0