121016

Idag, för bara några minuter sedan kände jag någonting som jag inte känt på snart sex år. När jag efter att ha tvättat bort mitt smink och smort in ansiktet egentligen bara skulle svepa förbi spegeln så som jag av gammal vana brukar göra så fastnade jag. Jag fastnade i att titta på min egen spegelbild och jag fick en klump i halsen. För första gången på så så många år kände jag mig hemma i det som tittade tillbaka. I vanliga brukar jag bara se acne, sneda ögonbryn och aldrig förstå vem det är som visar sig. Men inte idag. Idag kunde jag se mig själv, och jag kunde stå kvar där utan att få ångest. Det låter antagligen befängt i många öron och ni tänker säkert att men hon som tar bilder på sig själv hela tiden vemfan försöker hon lura egentligen, hon älskar sig själv, och förhoppningsvis kommer ni att ha rätt en vacker dag.
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

När jag läste det här inlägget så kändes det precis som jag skulle ha kunnat skrivit detta själv. jag förstår exakt varenda ord och jag förstår precis vad det är du menar (dock inte om dig. jag tänker ju såklart på mig själv). Men sen så är det ju faktiskt såhär att vi är hur jävla bra som helst och hur jävla snygga som helst och det kan inte någon annan säga emot om! Jag älskar att läsa det du skriver Nat! Stor eloge till dig!

2012-10-17 @ 01:15:59
URL: http://girpapo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0